Sprawdzenie podciśnień

Kto nie dba o stan przewodów podciśnienia oraz zaworów i obsługujących je układów elektrycznych, ten prosi się o kłopoty. Najczęściej objawiają się one mocnymi szarpnięciami podczas zmiany przełożeń. 

Nie wymieniamy przewodów podciśnienia na wężyki z akwarium.

Ponieważ przewody pracują w podwyższonych temperaturach, wynikających z pracy silnika, materiał z którego są wykonane, musi być wysokiej jakości. Przewody muszą być sztywne, aby podciśnienie nie powodowało ich zamykania. Pamiętajmy, że producent niczego nie robi nadmiarowo. Jeśli przewidziano w jakimś miejscu trójnik czy zmianę średnicy przewodu, to podczas naprawy należy te rozwiązania zachować. 

Aby skutecznie sprawdzić sprawność i szczelność układu podciśnienia, konieczny jest stosowny miernik. Tylko wskazania vacuometru w odniesieniu do dokumentacji mogą potwierdzić prawidłowy stan instalacji.